Välkommen till Curry King
Vår Utsökta Historia
Hos oss på Curry King brinner vi för att ge dig en oförglömlig matupplevelse som speglar det bästa av Indiens kulinariska arv. Vårt skickliga kockteam tillagar varje rätt med största omsorg och kärlek, där doftande kryddor, färska råvaror och traditionella tillagningsmetoder förenas för att skapa en smakupplevelse som verkligen stannar kvar i minnet.
Våra Utvalda Delikatesser




Anders D.
1 month ago
Nu har jag inte testat precis alla indiska restauranger i Göteborgsområdet men detta måste vara en av de absolut bästa. Lätt den bästa i Lerums kommun. Riktigt vällagad mat!
Vanessa S.
1 month ago
Helt fantastiskt god mat. Bästa indiska restaurangen i världen. Underbar personal och mysigt inredning. Tack!
Christer L.
2 months ago
Trevlig personal och god mat
Ida Eriksson B.
3 months ago
God mat och trevlig service!
Sabina A.
4 months ago
Härlig catering från Curry King!
Alvin S.
4 months ago
Fantastiskt mat för lite dyrt pris!
Emil N.
5 months ago
Jättegod 😁
theuglybitchinsweden P.
5 months ago
Jag har inte stött på något jag inte gillat
Lilly L.
6 months ago
Så gott:) jag har åkt ditt många gånger och jag inte kommer sluta. Personalen var trevlig och dom känner min familj nu😁
SuRhou
6 months ago
Jag går alltid på lamm, det spelar ingen roll vilken rätt, de är alltid i toppklass här och de flesta vill ta bort, så att äta här brukar vara lugnt och bekvämt.
Lennart K.
7 months ago
Vi var 16 personer och förbestälde mat, så vi fick väldigt snabb service och allas mat på samma gång och alla var supernöjda med både mat och service. Rekommenderar ett besök till denna restaurang om man vill få en mysig känsla och god mat till bra pris.
Britt T.
7 months ago
Väldigt god mat och supertrevlig personal🙏🌟🥰🤩
Emil M.
7 months ago
10/10

Nina “.
8 months ago
Super god mat och servicen var super bra och personalen är så supertrevliga. Kan varmt rekommendera restaurangen.

Gabriella N.
9 months ago
Vi njöt verkligen av vår lunch här. Vi provade kycklingkorma och madras med smör och vitlöksnaan. Maten var fräsch och smakrik och mango lassi var uppfriskande. Vi äter gärna här om vi någonsin besöker Gråbo igen.

Karthik R
9 months ago
Vi är veganer och de är väldigt snälla att fixa efter vår smak . Så välsmakande äkta indisk mat vi haft fram till nu i Sverige. 🇸🇪

Geetanjali B.
10 months ago
Mysig men ändå stilfull atmosfär med mjuk belysning och chic inredning. Maten var fräsch, smakrik och vackert presenterad - varje tugga kändes speciell indisk mat. Vänlig, uppmärksam personal gjorde upplevelsen sömlös. En perfekt plats för både avslappnad middag och fester!
Srishti A.
10 months ago
Bäst! Älskade maten ✨❤️
Venu S.
10 months ago
Absolut älskade min upplevelse här! Stämningen var mysig, personalen var uppmärksam utan att vara påträngande och maten var enastående. Jag beställde paneer tikka och smör naan - båda var färska och sprängfyllda av smak. Priserna är rimliga för den kvalitet du får. Kommer definitivt att komma tillbaka med vänner!
Mirjam Slot R.
10 months ago
Mycket god mat till ett rimligt pris
Sport S.
10 months ago
Mycket bra veganskt alternativ. Spenat med linser. Mycket gott
mahaveer K.
11 months ago
Bästa indiska restaurangen i området, bra pris och trevlig personal
Per Ö.
11 months ago
Jättegod mat och trevlig personal.

Ruben L.
11 months ago
Autentisk indisk mat i lilla Gråbo, som smakar himmelskt. Vi är vana vid riktigt god och vällagad indisk mat i Stockholm men Curry King i Lerums kommun är nog bland de bästa vi testat.

Rubiva
11 months ago
Väldigt god mat och trevlig personal. Vi åt Chicken Korma och Tikka masala. Kycklingen var saftig och perfekt på båda rätterna. Vi fick mer ris om vi ville, mätta blev vi och kommer besöka dem igen för att prova andra rätter.
Hade varit trevligt med lite grönsaker, gurka, tomat på tallriken.
Rekommenderas varmt att besöka för en bit mat.
Hade varit trevligt med lite grönsaker, gurka, tomat på tallriken.
Rekommenderas varmt att besöka för en bit mat.
Khawar T.
11 months ago
Jag besökte Gråbo några dagar på sommaren, och mitt besök på Curry King var en av höjdpunkterna. Utmärkt mat, utmärkt service och en mycket trevlig atmosfär. Jag har provat många ställen som serverar Desi-mat, och det här är utan tvekan en av de bästa. Cholay, lammsmör masala, spicy chicken tikka och nybakad naan var särskilt läckra. Maten hade inte bara en autentisk smak och utmärkt kvalitet, utan människorna var också extremt artiga och vänliga. Jag ser fram emot att komma tillbaka och rekommenderar starkt ett besök.
Karin B.
11 months ago
Vällagad god mat i stora portioner. Många alternativ på passande dryck. Idag passade altanen bäst i värmen.
Mathias S.
11 months ago
Jättegod mat och bra service till humana priser
Linda A.
11 months ago
Jättegott !
Michael A.
11 months ago
God och vällagad mat.

Max M.
11 months ago
Jag min kusin och hans pappa letade efter en snabb plats att äta i gråbo och hamnade på denna makalösa indiska resturangen jag beställde chiken tikka masala och det kan vara en av de bästa jag har smakat, färsk kyckling färsk ris bra sås allting gick tillsammans och skapade en tillfredställande rätt, miljön var fin, bra service och alla var trevliga. Ett av de bättre indiska ställerna jag har ätit på och därför ger jag 5/5 i alla kategorier

Bastian Mattebo P.
11 months ago
Super god mat, bra service, fin atmosfär. Provade tikka masala med extra vitlöks naan. Brödet var definitivt godkänt, varmt och mjukt och perfekt för att skopa upp den krämiga masalan. Kycklingen var saftig och smakrik, helt felfri, serverat med perfekt kokat basmatiris. Väldigt snäll personal som erbjöd extra ris och bröd och som var väldigt snabba när det kom till att laga och servera maten. Förtjänar mycket mer gäster! Skulle definitivt komma tillbaka för mer. 10/10
Adrian D.
11 months ago
Utmärkt indisk mat i trevlig miljö
Restaurangen levererade en mycket välbalanserad smakupplevelse med autentiska indiska rätter av hög kvalitet. Råvarorna kändes färska och tillagningen professionell. Servicen var uppmärksam och vänlig utan att vara påträngande. Lokalen var ren, trivsam och skapade en behaglig atmosfär. Ett mycket bra val för den som uppskattar klassisk indisk mat i en lugn och välskött miljö.
Restaurangen levererade en mycket välbalanserad smakupplevelse med autentiska indiska rätter av hög kvalitet. Råvarorna kändes färska och tillagningen professionell. Servicen var uppmärksam och vänlig utan att vara påträngande. Lokalen var ren, trivsam och skapade en behaglig atmosfär. Ett mycket bra val för den som uppskattar klassisk indisk mat i en lugn och välskött miljö.
Amit D.
12 months ago
Curry King är min favoritplats i Gråbo!!!! varje rätt jag har provat har varit fantastisk och full av smak. Personalen är alltid vänlig och effektiv, och jag rekommenderar det gärna till alla som letar efter bra mat.
Krzysztof
1 year ago
Helt fantastisk upplevelse på denna indiska restaurang! Smakerna var rika och autentiska, med varje maträtt full av kryddor. Currun var krämig och perfekt balanserad, och naanen var fräsch och fluffig. Vänlig service och mysig atmosfär gjorde det ännu bättre. Rekommenderas varmt!
christer S.
1 year ago
Alltid fantastiskt gott, åker gärna ett par mil
extra för deras mat
Prova chillinaan💫
extra för deras mat
Prova chillinaan💫
Mansour Iyoun S.
1 year ago
Maten är otrolig

Jacqueline
1 year ago
Otroligt god mat, bästa indiska rätterna vi har ätit på länge. Vi tog "smokey chickenpot" och "curry Kings grillmix", rekommenderas starkt!
Jacqueline W.
1 year ago
Otroligt god mat, bästa indiska rätterna vi har ätit på länge. Vi tog "smokey chickenpot" och "curry Kings grillmix", rekommenderas starkt!
Gina K.
1 year ago
Detta ställe är ett måste om man inte vill gå miste om magisk indiskt mat😍
Zara L.
1 year ago
curry king är den bästa indiska restaurangen i hela Göteborg, Ravi som är kock är kung!
Pajam K.
1 year ago
Väldigt god mat och väldigt trevlig personal! Rekommenderas starkt!
Lennart W.
1 year ago
Fastantastisk go indisk
Jan W.
1 year ago
Jag åt lamm- och kycklingbiryani på Curry King i Gråbo och blev väldigt nöjd. Maten var fräsch, välkryddad och smakade riktigt gott. Lokalen var lugn och trivsam, med stillsam musik i bakgrunden som gjorde att man kunde slappna av och njuta av maten.
Det var en solig och fin vårdag, så det var extra härligt att sitta vid fönstret och titta ut medan man åt. En riktigt trevlig upplevelse, jag kommer gärna tillbaka!
Det var en solig och fin vårdag, så det var extra härligt att sitta vid fönstret och titta ut medan man åt. En riktigt trevlig upplevelse, jag kommer gärna tillbaka!
kim K.
1 year ago
Riktigt bra mat
Som D.
1 year ago
Mycket god mat
Mattias L.
1 year ago
Fräsch restaurang. Riktigt bra service av trevlig personal! Maten är riktigt god och går att få anpassad efter behov eller önskemål.
foisal A.
1 year ago
"Riktigt utsökt indisk mat speciellt lamm Achari, Naan bröd och Kolfi fantastisk service och bra sätt och underbar inredning!!"
ramanathan S.
1 year ago
Njöt av upplevelsen på curry king.
Stefan P.
1 year ago
Supergod indisk mat.
Mycket vänlig och hjälpsam personal.
Goda råd med hänsyn till våra önskemål.
Utsökt mat, rekommenderas varmt!!!
Mycket vänlig och hjälpsam personal.
Goda råd med hänsyn till våra önskemål.
Utsökt mat, rekommenderas varmt!!!
Hans S.
1 year ago
Lagom starkt och väldigt gott.
anders D.
1 year ago
God mat , trevlig personal ♥️ Prova det Indiska vinet! Helt ok
Jonas J.
2 years ago
Asso denna mat var helt underbar. Mycket trevlig personal och super mysigt atmosfär ❤️🙏🏼 tusen tack för maten
Magnus B.
2 years ago
Väldigt god indisk mat! Jag beställde paneer vindaloo vilket nästan var i starkaste laget, men jag varnades så jag har mig själv att skylla. Väldigt gott var det iallafall och stora portioner.
Manfred B.
2 years ago
Väldigt vällagad mat och fin miljö.
Trevliga ägare och mycket att välja på!
Rekommenderas starkt!
Trevliga ägare och mycket att välja på!
Rekommenderas starkt!
Ingvar N.
5 years ago
Inte svårt att välja var man skall äta lunch när man jämför olika ställes omdömen. Regnig tisdag kl 14:50 gick jag in här. Beställde dagens kofte. Valde ett fönsterbord och kunde beundra typiskt indisk påhittighet... Här står en väl använd Rajdoot 175 cc tvåtakt. I sin krafts dagar gav denna 9 råstarka hästkrafter och dessa kan dra riktigt tunga lass. Det är samma sorts stötdämpare fram som bak - smart - och en earlsgaffel är mycket stabilare för skev belastning än en teleskopgaffel. (t ex om man monterar sidvagn) Det kraftiga hjulskyddsgallret vänster bak är original. Den skall alltså bara ha galler på vänstersidan precis som här, på högersidan finns den helkapslade drivkedjan som minskar risken att passageraren får in fossingen i ekerhjulet.
Maten då?
Jo först en liten skål med råkost som det var rätt svårt att få upp något från med kniv o gaffel utan att det ramlade ut på bordet. Snart kom köttbullarna med ris och rikligt med sås, separat ett naan. (en del ställen delar naan på hälften vid lunchpris men det gör man inte här) . När jag beställde så var det 2 chilifrukter som styrkeangivelse på menyn för dessa kofte. Funderade först på att kanske be att få saltlassi till maten, men det visade sig snart att vatten var helt OK till denna milda anrättning.
Fina välbalanserade bestick och snyggt vitt porslin. Snygg o välstädad lokal.
Trevligt bemötande, hög servicenivå, frågade om jag ville ha mer sås och när jag ätit erbjöds jag kaffe eller te (vilket jag tackade nej till).
Maten då?
Jo först en liten skål med råkost som det var rätt svårt att få upp något från med kniv o gaffel utan att det ramlade ut på bordet. Snart kom köttbullarna med ris och rikligt med sås, separat ett naan. (en del ställen delar naan på hälften vid lunchpris men det gör man inte här) . När jag beställde så var det 2 chilifrukter som styrkeangivelse på menyn för dessa kofte. Funderade först på att kanske be att få saltlassi till maten, men det visade sig snart att vatten var helt OK till denna milda anrättning.
Fina välbalanserade bestick och snyggt vitt porslin. Snygg o välstädad lokal.
Trevligt bemötande, hög servicenivå, frågade om jag ville ha mer sås och när jag ätit erbjöds jag kaffe eller te (vilket jag tackade nej till).

